pen recs? (1 Viewer)

libestraumno3

Active Member
Joined
Mar 8, 2021
Messages
131
Location
Sydney
Gender
Female
HSC
2024
started a new thread 😍

currently just using the good old muji ones but i wanna try and find others that are more comfortable
 

Aeonium

Active Member
Joined
May 19, 2022
Messages
324
Gender
Undisclosed
HSC
2024
started a new thread 😍

currently just using the good old muji ones but i wanna try and find others that are more comfortable
same boat i've heard jetstream (somethings?) are good and i've also heard about modding pens to have muji ink but comfy shapes/grips tho it seems a bit extreme
 

libestraumno3

Active Member
Joined
Mar 8, 2021
Messages
131
Location
Sydney
Gender
Female
HSC
2024
same boat i've heard jetstream (somethings?) are good and i've also heard about modding pens to have muji ink but comfy shapes/grips tho it seems a bit extreme
idk i bought some pilot g2 one and the ends were so noisy. like the push thingy kept making a clicking noise when i was writing 😭
 

idkkdi

Well-Known Member
Joined
Aug 2, 2019
Messages
2,321
Gender
Male
HSC
2021
started a new thread 😍

currently just using the good old muji ones but i wanna try and find others that are more comfortable
sharpie pens from woolies/coles does the job. think uni signos, bic gelocity's and sharpies were the fastest i ever got. jetstream maybe up there, but iirc need more pressure. either way, if u want really fast speed u want thick ink, which u probably don't like if u use muji's. zebra sarasa's less thick ink was decent but had a bit of a break in period iirc.
 

libestraumno3

Active Member
Joined
Mar 8, 2021
Messages
131
Location
Sydney
Gender
Female
HSC
2024
I used pilot g2s and they were great! They actually made me excited to take notes in class, and were really efficient for exams.
IDK WHATS WRONG W MINE 😭 MAYBE I GOT RIP OFF ONES. BUT THEY WERE LIKE STILLEXPENSIVE
 

hscgirl

Member
Joined
Dec 15, 2022
Messages
37
Gender
Female
HSC
2024
same boat i've heard jetstream (somethings?) are good and i've also heard about modding pens to have muji ink but comfy shapes/grips tho it seems a bit extreme
yas jetsreams are SUCH good pens - i've always used them and i definitely recommend them
 

MJRey

Active Member
Joined
Jun 30, 2022
Messages
113
Gender
Female
HSC
2022
sharpie pens from woolies/coles does the job. think uni signos, bic gelocity's and sharpies were the fastest i ever got. jetstream maybe up there, but iirc need more pressure. either way, if u want really fast speed u want thick ink, which u probably don't like if u use muji's. zebra sarasa's less thick ink was decent but had a bit of a break in period iirc.
Those Sharpies were my best friends during the HSC and helped me to come out with the ATAR I wanted. I'd definitely recommend them as well.
 

Masaken

Clown™
Joined
May 8, 2021
Messages
587
Gender
Female
HSC
2023
i have a few good pens (jetstreams) in my pencilcase i only use before and during the exam period... they work a treat but since i'm poor and can't afford to buy a lot more i use my trusty cheap artline pens ($0.39 per pen at officeworks </3), they work really nice, so if you're poor use those

my favourite pen in the world ever is a zebra sarasa i use a lot during exams too, it's smooth and nice to work with
 

...xD

New Member
Joined
Jan 23, 2022
Messages
23
Gender
Female
HSC
N/A
started a new thread 😍

currently just using the good old muji ones but i wanna try and find others that are more comfortable
I've been using Bic Round Stics for years already lol I just love its smooth feel I guess and they are quite cheap too.
 

Masaken

Clown™
Joined
May 8, 2021
Messages
587
Gender
Female
HSC
2023
oh nah I was just curious, my parents, again just dont care. I was just curious bc I never thought there'd be a day where I'd leave a officeworks spending around 60-70 $$'s on 5-6 pens
oh lol i was just putting my input into for pen recs, but they are annoyingly expensive at times
 

idkkdi

Well-Known Member
Joined
Aug 2, 2019
Messages
2,321
Gender
Male
HSC
2021
am I the only one who likes those pilot miacas? And those uniball pens?
thin ones? ye they produce good-looking writing, but if it's speed, thick ink flows faster. the only case where thinner ink may be faster is if u write small and u can't write small with thick ink
 

fuzi

Member
Joined
May 14, 2022
Messages
39
Gender
Male
HSC
2022
same boat i've heard jetstream (somethings?) are good and i've also heard about modding pens to have muji ink but comfy shapes/grips tho it seems a bit extreme
I modded my pen for Muji ink lol, I loved the barrel of my Lamy Safari Rollerball but the m63 refill was ungodly expensive for how crappy of an ink it is. All the mod was tho is putting a bit of folded up paper at the bottom of the barrel to make up for a little height difference with the muji ink, other than that no major change and it works so well, carried me through from year 10 to the HSC and now into uni
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

Top